Nejčastěji píšeme a vydáváme časopisy, pravidelně tvoříme webový obsah, ale rádi taky pracujeme na jednorázových zakázkách. Třeba na výročních zprávách, které firmy potřebují jen jednou ročně, nebo na jubilejních brožurách, kterými společnosti oslavují kulatá výročí. Koneckonců, právě jsme uprostřed mohutné vlny 30letých oslav úspěšných firem, založených v průběhu devadesátých let.
Paradoxní je, že jednorázové zakázky bývají často náročnější než ty kontinuální. Důvod? Zatímco u průběžně vytvářeného obsahu se máme o co opřít – když se dlouhodobě staráme o rozšiřování obsahového archivu firmy, můžeme do něj taky kdykoliv sáhnout –, u jednorázových zakázek není nezvyklé, že žádné obsahové zdroje nejsou k mání.
Zakázka na zmapování třiceti let fungování firmy tak může zabrat desítky, někdy i stovky hodin rešerší a usilovné práce celého týmu. Výsledek pak ale stojí za to – podívejte se třeba na vybrané stránky z knihy Prvních 30 let PSN.
Knihu k třicetiletému výročí PSN jsme měli kompletně na starost. Klient přišel s nápadem na publikaci a zbytek už byl na nás.
Vše tedy začalo u návrhu obsahové struktury. Poté jsme mluvili s majiteli a top manažery společnosti a díky těmto rozhovorům vznikla kostra celé publikace, představující všechny významné milníky a úspěchy společnosti PSN (dříve Pražská správa nemovitostí). Dalším základním kamenem knihy je také detailní představení prémiových nemovitostí v portfoliu firmy, jako jsou např. Metronom, obchodní dům Kotva, Dům módy nebo Tančící dům.
Za důležitou ingredienci ale považujeme i drobnější texty, které jsou nezbytným kořením publikace – od nejrůznějších statistik nákupů a prodejů přes recenze od klientů až po informace o sponzoringu nebo firemní kultuře.
To vše propojuje grafické zpracování publikace, které jsme rovněž dodali na klíč. Navíc jsme pomohli i se všemi technickými aspekty tisku.
A protože cílem bylo ukázat tradiční českou, rodinnou společnost se silným kapitálovým a personálním zázemím v tom nejlepším světle, chtěli jsme stvořit prvotřídní designový kousek, ve kterém si budou lidé rádi listovat.
Podle ohlasů zaměstnanců a obchodních partnerů PNS se nám to opravdu povedlo. Exkluzivní publikace má velkorysý rozsah 168 stran a zaujme nejen obsahem, ale i propracovanými detaily, jako jsou výběr papíru, minimalistický design, elegantní písmo nebo použitá technologie tisku.
Vsadili jsme na kvalitní laminovaný papír s finální úpravou zajišťující měkký pocit při doteku. Takový papír je zároveň o poznání odolnější proti poškrábání. Designové prvky jsme navíc zvýraznili 3D UV lakováním a i díky němu získala publikace osobitý, unikátní charakter.
Chcete se taky prezentovat exkluzivní publikací? Zařídíme to, ozvěte se nám.
Zadání od klienta:
Chceme designově povedenou publikaci, ve které zmapujeme uplynulých 30 let firmy. Měl by to být hezký dárek pro zaměstnance a obchodní partnery, ke kterému se budou rádi vracet.
Naše práce:
Když na publikaci spěcháte, pomůže každá drobnost, kterou si ujasníte dříve, než nás oslovíte. Třeba když dopředu vyberete člověka, který bude fungovat jako spojka mezi vámi a námi jako dodavatelem obsahu. Nebo když se rozhodnete, jestli bude publikace určena jen pro zaměstnance a obchodní partnery, nebo do ní budou moci nahlížet i zákazníci.
Pomáhá taky, když máte k dispozici historické zdroje o firmě – staré brožury, přehled starších článků, publikovaných textů, videí apod. Ale ani když jste takový obsahový archiv nikdy nevytvářeli, nenecháme vás v tom a poradíme si. Stačí zajistit, aby měli naši redaktoři přístup k lidem, kteří mají historii firmy v malíčku. Mohou to klidně být i bývalí zaměstnanci, se kterými máte dobré vztahy.
Díky dobře připraveným podkladům můžete mít hotovou publikaci v ruce již za 3 měsíce.
O projekt se staral náš borec v týmu
O projekt se stará naše hvězda týmu: