Case study k projektu: Zdravý pohyb, moje výhra

Rozpohybovat
25 000 lidí
(splněno a překročeno)
Oslovovat
lidi po dobu
9 měsíců
(splněno)
Získat nové
pojištěnce
(splněno)
Výzvy
k pohybu
dále pokračují
Náš úkol

Pomohli jsme rozhýbat přes 25 000 Čechů

Když přišla pandemie, zůstala většina sportovišť na dlouhou dobu zavřená. Kromě sportovišť se vyprázdnila taky řada kanceláří – Češi se museli v rekordním čase přepnout na práci z domova a ruku v ruce s tím se mnozí z nich bohužel přestali hýbat. Bylo jen otázkou času, kdy se to propíše i do jejich fyzičky.

Koneckonců už první průzkum Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) z poloviny dubna 2020 ukázal, že nadále sportovat zvládlo navzdory protikoronavirovým opatřením pouze necelých 70 % lidí. Bylo to jen pár týdnů po vyhlášení nouzového stavu, a přesto už tehdy třetina lidí se sportem skončila. Několik dalších pandemických vln nepříznivý trend jenom prohloubilo.

I proto jsme byli nadšení, když za námi už v průběhu roku 2020 přišli zástupci ZP MV ČR, abychom společně Čechy znovu rozhýbali. Tahle mise skvěle ladila s tím, na čem už s touto zdravotní pojišťovnou několik let pracujeme – díky obsahovému webu Zdraví jako vášeň se snažíme čtenářům pomoci udržet si dobrou tělesnou i duševní kondici.

Jako by se zapojila celá Kroměříž

Kampaň Zdravý pohyb, moje výhra (jako pozorní čtenáři jste určitě rozklíčovali zkratku ZP MV skrytou v počátečních písmenech kampaně) neměla být jen rychlou, jednorázovou akcí, která možná přivede pár lidí k ojedinělému sportovnímu výkonu, jinak ale nebude mít výraznější efekt.

Kdepak, naše ambice byla spolu se ZP MV ČR výrazně větší – chtěli jsme přijít s konceptem, díky kterému budou Češi sportovat a hýbat se celých devět měsíců. A vyjádřeno čísly, chtěli jsme rozpohybovat alespoň 25 000 lidí.

A to se nám podařilo.

Do kampaně Zdravý pohyb, moje výhra se nakonec zapojilo necelých třicet tisíc účastníků. Byli mezi nimi nejen stávající klienti pojišťovny, ale i spousta nových.

Abyste měli představu, o jaké mase lidí mluvíme – je to podobné, jako bychom rozpohybovali kompletní Kroměříž. Nebo Vsetín. Tedy města, kterým patří v žebříčku českých sídel podle počtu obyvatel pozice v první čtyřicítce.

„Kampaň hodnotím pozitivně. U klientů byla úspěšná, lidé se bavili a rádi se zúčastnili. Zapojilo se jich téměř 30 000 a jsme rádi, že jsme mohli podpořit sportování a pohyb, což je důležité pro nás pro všechny.“

Veronika Mačáková, marketingová ředitelka ZP MV ČR

Jak jsme na to šli?

Protože jsme chtěli, aby se lidé hýbali celých devět měsíců, vzali jsme celou kampaň opravdu z gruntu a  navrhli jsme devět různých pohybových výzev. Vsadili jsme přitom na sportovní aktivity, se kterými je jednodušší začít – chůzi, běh, cyklistiku, jógu nebo aerobik. A přidali třeba i bruslení nebo lyžování.

Dbali jsme na to, aby šlo o sportovní disciplíny, které jde provozovat i s dětmi. Jejich ztížený přístup k pohybu jsme vnímali jako další dluh, který v Česku po řádění koronaviru zůstal.

Žádná ze sportovních výzev nebyla nedosažitelná – cílem naopak bylo, aby si každý účastník nastavil vlastní laťku. Po důkladné přípravě, během které jsme vymysleli mechaniku celé soutěže, koncepci propagace na sociálních sítích i formu zapojení sportovních hvězd spojených se ZP MV ČR, jsme vše odstartovali v září 2021. Týden za týdnem, měsíc za měsícem jsme pak až do května 2022 burcovali na sociálních sítích účastníky k pohybu.

Každou výzvu jsme doprovodili speciálním hashtagem a přidali jsme i motivační video od jedné z trojice ambasadorek ZP MV ČR. Náš nápad spojit sjezdařku Ester Ledeckou, rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou a skeletonistku Annu Fernstädtovou a udělat z nich hlavní tváře jednotlivých výzev se ukázal jako skvělý tah.

Ostatně podívejte se, jak trojice olympioniček představovala „své“ disciplíny:

Jakmile se tak na sociálních sítích ZP MV ČR objevila výzva doprovozená speciálním hashtagem, stačilo jen obléct se do sportovního, pustit se do toho a fotky z aktivity sdílet na svém profilu.

Každý měsíc plnili účastníci soutěže jinou, novou výzvu – a každý měsíc mohli vyhrát novou hodnotnou cenu. Měli ještě jednu variantu, jak se hýbat – nastřádat za měsíc 211 aktivních kilometrů. Třeba chůzí, což dělá denně 7 kilometrů a doporučovaných 10 000 kroků.

Na nejúspěšnější soutěžící, muže a ženu, kteří za devět měsíců zvládli splnit alespoň pět dílčích výzev a zároveň byli pojištěnci ZP MV ČR (nebo se jimi stali, když stihli podat přihlášku do konce září 2021), čekala celková výhra v podobě elektrokola v hodnotě několika desítek tisíc korun.

„Od začátku jsme věděli, že na kampaň Zdravý pohyb, moje výhra budeme chtít navázat. Nadále se snažíme lidi povzbudit, aby každý měsíc nachodili alespoň 211 kilometrů. Vypadá to jako velké číslo, ale stačí k němu 10 000 kroků, zhruba 7 kilometrů denně. To, co jsme odstartovali motivační kampaní s velkými výhrami, tedy pokračuje dál.“

Veronika Mačáková, marketingová ředitelka ZP MV ČR

Výzvy k pohybu pokračují

Kampaň Zdravý pohyb, moje výhra byla nadmíru  úspěšná. I proto  digitální výzvy ke sportu v komunikaci zdravotní pojišťovny na sociálních sítích zůstávají. ZP MV ČR pokračuje v konceptu s hlavním cílem – aby se lidé hýbali a žili zdravě.

Jsme nadšení, že jsme k tomu mohli přispět.

„Spolupráce s Corporate Publishing byla jako vždy výborná. Jsme na sebe zvyklí, fungujeme v přátelském režimu, kdykoliv si můžeme zavolat. Takový přístup oceňuji, stejně jako snahu přicházet se zajímavými podněty, nápady a postřehy.“

Veronika Mačáková, marketingová ředitelka ZP MV ČR

Ve zkratce

Zadání od klienta:

Z našich dat vyplývá, že lidé se přestávají hýbat. To se může promítnout do jejich zdraví. Chtěli bychom uspořádat soutěž, která by je k pohybu a sportování znovu přivedla. Rádi bychom takto oslovili minimálně 25 000 registrovaných účastníků. Postaráte se o to?

Naše práce:

  • Vytvoření celkového konceptu kampaně včetně její vizuální prezentace napříč všemi komunikačními kanály (návrh loga a celkové grafické identity, díky čemuž jsme ze samotné kampaně vytvořili samostatný brand)
  • Příprava mechaniky celé soutěže
  • Práce na zapojení všech tří ambasadorek Ester Ledecké, Martiny Sáblíkové a Anny Fernstädtové do kampaně
  • Natáčení medailonků a motivačních videí s jednotlivými ambasadorkami
  • Vytvoření kompletního plánu prezentace kampaně na sociálních sítích
  • Příprava samotných příspěvků o kampani na sociální sítě
  • Články o kampani pro obsahový web Zdraví jako vášeň
  • Zajištění výher do soutěže (pro jednotlivá kola i pro celkové vítěze)
  • Komunikace s výherci, předávání cen

Náš tým:

Jako projektová manažerka vedla tým Iva Kyselá. Celkovou produkci kampaně měla na starosti Lucie Halgašová, texty psali Petra Škeříková, Alois Žatkuliak, Pavel Vejvoda a další redaktoři, grafika byla na Vláďovi Trčkovi a Martinu Bojkovi, plán pro sociální sítě dávala dohromady Lída Christov, kampaně na sociálních sítích zajišťoval Jakub Sehnal, o produkci videí se postarala Katka Habrunová a správu registrací nebo komunikaci s účastníky vedla Markéta Kuchařová.

Umíme zajistit jakoukoliv akci na klíč. I když je to třeba devítiměsíční soutěž s doprovodnou kampaní. Postaráme se o všechno, co je potřeba.

Ozvěte se nám!

O projekt se staral náš borec v týmu

O projekt se stará naše hvězda týmu:

Reference

Report o udržitelnosti KB

#
marketingová komunikace

ŠKODA MAGAZÍN

#
tištěné publikace

Zdraví jako vášeň - obsahová strategie

#
on-line aktivity

Banka Creditas

#
tištěné publikace

Costa Coffee Times

#
tištěné publikace

CarTec News

#
tištěné publikace

Report o udržitelnosti KB

#
marketingová komunikace

ŠKODA MAGAZÍN

#
tištěné publikace

Zdraví jako vášeň - obsahová strategie

#
on-line aktivity

Banka Creditas

#
tištěné publikace

Costa Coffee Times

#
tištěné publikace

CarTec News

#
tištěné publikace